Niet verzekerd
Bent u niet verzekerd, dan kunnen we u ook niet inschrijven in onze praktijk. Wel kunt u langskomen voor spoedeisende zaken en dit consult direct bij ons afrekenen (pin of contant).
Wanneer u (om welke reden dan ook) eerder wel verzekerd was maar deze verzekering niet voortgezet is, bent u ook onverzekerd en geldt bovenstaande ook voor u. U staat dan ook niet meer als patiënt ingeschreven bij onze praktijk. De eerdere inschrijving vervalt en u staat als “passant” in het systeem (let op consultkosten zijn hoger als passant dan als ingeschreven patiënt). Uw medisch dossier blijft uiteraard actief en bewaard. Is uw verzekering weer actief dan wijzigt het weer naar “ingeschreven patiënt”.
Wanneer u niet in staat bent om de factuur te betalen, dan mogen wij u weigeren totdat de factuur voldaan is.
In Nederland is het niet nodig om niet verzekerd te zijn. Er zijn allerlei mogelijkheden om hiervoor ondersteund te worden. U kunt hiervoor contact opnemen met het Sociaal team in Borger via telefoonnummer: 0800-2009.
In Nederland bent u verplicht een basisverzekering te hebben, zie hier, een aanvullende verzekering niet.
Wat gebeurt er als ik niet verzekerd ben, klik hier.